Myynnin kehittäjä

10 vinkkiä sähköpostimarkkinointiin

Sähköposti on edelleen tärkeä kanava markkinointiviestinnässä. Sähköpostimainonta koetaan herkästi häiritsevänä. Varsinkin sisällön ollessa huonosti suunniteltua tai kohdennettua.

Tästä huolimatta sähköpostia käytetään erityisesti B2B-markkinoinnissa, koska se tavoittaa asiakkaat ja oikein käytettynä viestin kohdentaminen on erittäin tarkkaa ja siten myös tuloksellista.


Lue 10 vinkkiä sähköpostimarkkinointiin:

1) Tarkenna, kohdenna, segmentoi. Pidä jakelulistat puhtaina ja päivitä niitä vastaanottajien kiinnostuksen, halujen ja tarpeiden mukaan. Hyödynnä järjestelmää, joka tekee työn puolestasi.

2) Tee lähetys aitojen henkilöiden nimissä eli omalla sähköpostiosoitteellasi. Vastaanottaja miettii sitä, onko lähettäjä tuttu tai oikea henkilö.

3) Kirjoita aihekenttään killeri-teksti, koska vain tämän tekstin takia vastaanottaja joko avaa tai ei avaa sähköpostin.

4) Tilattu on haluttu. Kerro asiakkaille myös, miten usein he tulevat saamaan sinulta postia ja mistä aihealueista

5) Herätä huomio: Otsikoi viestin alkuun kirjeen sisältö

6) CALL-TO-ACTION - Anna lukijalle tehtävä heti viestin alussa (esim. Käytä edut hyödyksesi tai Lue miten säästämme sinulle euroja)

7) Huomioi mobiiliympäristöt - sähköposteja avataan mobiililaitteilla jolloin viestin pitää toimia moitteettomasti myös niissä. Vältä kuvia viestissä ja jaa ne hyperlinkeillä, mikäli mahdollista.

8) Personoi viesti - kohdenna henkilölle, jotta viestistäsi tulee henkilökohtaisempi.

9) Anna vastaanottajien päättää jakelulistalle kuulumisesta, kuinka usein viestejä voi lähettää ja mitä sisältöä (kiinnostuksen kohteet) he ottavat vastaan sinulta.

10) Testaa, monitoroi ja analysoi - seuraa ja opettele vastaanottajien käytöstä: Milloin viestit luetaan, mitä linkkejä he klikkaavat ja mistä he ovat kiinnostuneita? Seuraa myös miten vastaanottajat toimivat verkkosivuillasi sähköpostilähetyksen jälkeen.

Edellisen lisäksi hyödynnä markkinoinnin automaatiota vastataksesi asiakkaan reagointiin eri markkinointikanavissa. Mainonta, automaattiset sähköpostiviestit ja liidien mittaaminen ovat tästä esimerkkejä.

Tässä siis ideoita joilla parantaa sähköpostimarkkinoinnin laatua. Kuten hakukoneoptimointi, myös sähköpostimarkkinointi on pitkäjänteistä ja jatkuvan kehittämisen toimintaa, joten älä luovuta heti ensimmäisten vastoinkäymisten edessä. Ja sitten vaan postitusta suunnittelemaan.

Arvostele tämä artikkeli:
Markkinointiautomaatio-järjestelmät: enemmän asiak...
Kaikki liidit ovat samanarvoisia?

Related Posts

Kommentit

 
Ei kommentteja
Vieras
12.12.2017