Johda myyntiä markkinoinnilla – uusi sparrausohjelma yritysten päättäjille

Ostaminen on muuttunut ja muuttuu voimakkaasti. Etulyöntiasema on yrityksillä, jotka perustavat markkinointi- ja myyntiprosessinsa selkeään asiakasstrategiaan, johtavat tätä prosessia yhtenä kokonaisuutena sekä viestivät eri kohderyhmiensä kanssa tehokkaasti juuri heille sopivissa ja asiaan sopivissa kanavissa. Kehno markkinointi puolestaan johtaa siihen, että yritys ei asiakkaiden mielestä ole edes varteenotettava vaihtoehto. Tällöin kilpailussa ei olla edes mukana, eikä myyntiin panostaminen tuo toivottuja tuloksia myyjän taidoista huolimatta. Viestintä on myös jaettava useisiin ja uusiin kanaviin, koska asiakkaiden tavat käyttää mediaa ovat muuttuneet.

Perinteisessä tilanteessa myyjät ovat joko puhelimessa tai asiakaskäynneillä eli kohtaamisissa asiakkaiden kanssa. Markkinointia taas tehdään yrityksen sisällä jossain aivan muualla. Markkinointi tuottaa myyjälle avuksi myyntimateriaaleja, mutta miten markkinointi ja myynti saadaan puhumaan samaa kieltä? Miten onnistutaan löytämään juuri niitä kannattavimpia asiakkaita?

Tämän uuden sparrausohjelmamme tavoitteena on muodostaa käsitys pirstaleisesta markkinointiviestinnän kuvasta ja hahmottaa, miten juuri teidän yrityksessänne kannattaa johtaa myyntiä markkinoinnilla.

Yleiseksi tavoitteeksi kannattaa asettaa tuloksen tekeminen ja kasvun rakentaminen. Myynnin tehostaminen saattaa johtaa jopa siihen, että myyntiä saadaan aikaan enemmän ja helpommin kuin aikaisemmin. Se edellyttää kuitenkin halua muuttaa perinteisiä toimintatapoja.

Markkinoinnin ja myynnin integroiminen voi vaatia myös yrityksen ulkopuolista osaamista. Tämä on kuitenkin pieni kustannus siitä, että yritys hallitsee myyntitilannetta, kertoo yhtenäistä tarinaa, ajoittaa viestit oikeaan aikaan ja löytää juuri ne kannattavimmat asiakkuudet. Se vaatii myös rohkeutta katsoa kokonaistilannetta uusin silmin ja uskoa konkreettiseen tekemiseen monikanavaisesti.

Uusi sparrausohjelmamme toteutetaan toukokuusta 2018 alkaen vuoden aikana. Ohjelma sisältää vuoden aikana 10 päivänä kolmen tunnin asiaosuuden sekä kolme tuntia oman yrityksen myynnin ja markkinoinnin työstöä ohjatusti sparraajan johdolla. Osallistujat pääsevät samalla oppimaan myös toisilta yrittäjiltä, miten he vastaavia asioita tekevät. Ohjelmaan valitaan mukaan 15 henkilöä eri yrityksistä Porista/Tampereelta/Turusta/Hyvinkää.


Tule kuulemaan lisää valmennusohjelman sisällöstä infotilaisuuteemme, niin näet miten markkinointi ja myynti saadaan puhumaan samaa kieltä.


Tarkemmat paikat selviävät myöhemmin ja niistä tiedotetaan hyvissä ajoin.

Lisätietoja: Iina Ikonen, valmennussihteeri, 044 971 4564, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Arvostele tämä artikkeli:
SSL-varmenne parantaa Google-hakutuloksia

Kommentit

 
Ei kommentteja
Vieras
24.05.2018