Lehtimainonta ei tahdo enää toimia ja on kallista

Otsikko on suora lainaus eräästä keskustelustani yritysjohtajan kanssa. Enkä minä tuota hypoteesia lähtenyt kumoamaankaan. Perinteinen lehtimainonta menettää jatkuvasti otettaan sähköisille kanaville. Tästä esimerkkinä mainosbarometrin tilastot verkkomedia- ja somemainonnan kasvusta.

Mutta miten em. muutos sitten voidaan hyödyntää tehokkaasti? Tässä neljä kohtaa, jotka jokaisen myyjän kannattaa painaa korvan taakse:

1) Määrittele kohderyhmät
Älä ammu haulikolla vaan määrittele kohde tarkkaan, jotta voit ampua tarkkoja kertalaakeja hyvällä osumatarkkuudella. Kohderyhmän määrittelystä kerroimmekin edellisessä artikkelissa.

2) Miten tavoittaa potentiaaliset kohderyhmät?
Eräs asiakkaani kertoi, että heille tulee tarjouspyyntöjä saksalaisilta yrityksiltä faksilla. Pitäisikö heidän tehdä suoramarkkinointia faksilla?!
Jokaiseen kohderyhmään kannattaa valita sellaisia markkinointikanavia joilla varmuudella tavoittaa heidät. B2B-myynnissä sähköposti on yllättävän toimiva laite edelleen, vaikka toistakin mieltä ollaan. Toisaalta messut on toisille toimivin tapa kerätä liidejä ja jopa tehdä kauppaa. Vaihtoehtoja markkinointikanavissa on paljon ja ne oikeat vain pitää löytää.

3) Aseta tavoitteet kaikelle tekemiselle
Jotta hallinnan tunne elämässä säilyy, on ihmiselle tärkeää tietää miksi hän jotain tekee ja kuinka paljon sitä pitää tehdä. Tavoitteet luovat kaikelle tekemiselle pohjan. Lue aiempi artikkelimme tästä aiheesta.

4) Mittaa tuloksia
Markkinoinnin sähköistyminen on mahdollistanut erittäin tarkan tulosten seurannan ja mittaamisen - monipuolisesti. Tämä kannattaa muistaa markkinoinnin toimia tehdessäsi, koska se mitä mittaat, sitä voit kehittää.


Näillä vinkeillä saat parannettua myyntiponnistelujesi kohdentamista ja tuloksia. Seuraavassa artikkelissa käsitellään myynnin ja markkinoinnin työkaluja.

Arvostele tämä artikkeli:
Miten löydän oikean asiakkaan?
Digitaalisuus muuttaa maailmaa

Related Posts

Kommentit

 
Ei kommentteja
Vieras
12.12.2017