Markkinointiautomaatio-järjestelmät: enemmän asiakkaita vähemmällä

Ensinnä haluaisin esitellä itseni. Nimeni on Aleksandra ja synnyin Pietarissa, Venäjän kauniissa kulttuuripääkaupungissa, joka on todella lähellä uutta kotiani, Suomea. Valmistuin Pietarin valtiollinen teknologian ja suunnittelun yliopistosta PR erityisasiantuntijaksi. Työskentelin neljä vuotta PR managerina B2B-sektorilla ja hoidin menestyksekkäästi monia projekteja.

Täällä Myyntivoima Yhtiöissä minulla on ollut onni työskennellä harjoittelijana asuttuani Suomessa vuoden ja opiskeltuani suomen kieltä. Pääasiallisesti olen nyt perehtynyt markkinoinnin automaatioon ja etsinyt ratkaisuja, jota eivät ainoastaan hyödyttäisi meitä vaan erityisesti meidän asiakkaita.

Nykyään yhä useammat yritykset tutkivat tarkemmin viime trendejä, markkinoinnin automaatiota ja sitä, mitä työkalut helpottavat työskentelyä. Yrityksille, jotka palvelevat suuria yrityksiä, markkinoin automaatio on jo aikaa sitten muuttunut halutusta pakolliseksi työkaluksi. Jos et onnistu kääntämään potentiaalisia liidejä potentiaalisiksi asiakkaiksi, on aika katsoa tarkemmin markkinoinnin automaation suunnitelmaasi. Vain näin voit nostaa markkinoinnin tehokkuutta ja saavuttaa etumatkaa kilpailijoihisi nähden.

Ottaen huomioon paljonko tarjontaa on, täytyy miettiä tarkkaan, mikä on juuri sinun yrityksellesi sopivin ratkaisu ja työkalu. Tänään haluaisin katsoa lähemmin muutamaa kiinnostavaa ratkaisua markkinoinnin automaation saralla ja yrittää analysoida, kuinka valita sinun yrityksesi tarpeisiin sopiva markkinoinnin automaation ratkaisu.

Loppu osa tästä artikkelista on kirjoitettu englanniksi, sillä se sujuu minulta toistaiseksi paremmin. Automaatio räjäyttää perinteisen markkinointiajattelun ja yhdistää sen tiukemmin myynnin apuvälineeksi. Soita meille, jos haluat kuulla sinulle parhaiten sopivista vaihtoehdoista.


1. Hubspot

One of the leaders of marketing automatization industry, multi–tool Hubspot helps attract new leads and convert them into ready customers. Hubspot's functions include automated e–mail, creating landing pages, analytics, DATA segmentation, form's designing, maintain social networks, counting with disabilities and a built–in CRM system.

It is useful if you want to start to invest more in content marketing.



2. Marketo

Service is fairly well–known and powerful tool for marketers, who engaged in the task of increasing the efficiency of interaction with their target audiences. Enough powerful mechanisms configuration interaction scenarios, setting mailings, as well as all sorts of metrics allow constantly monitoring all the processes and getting feedback from customers.



3. Pardot

Pardot – is a provider of software for marketing automation market B2B. This software increases revenue and maximizes efficiency of companies with Multiple contact the sales cycle. Platform allows integration with CRM, conducting email–marketing, generation and ranking of leads, reporting ROI (financial ratio showing the rate of return or loss of business).

Pardot helps marketing and sales departments to collabrate – generate and evaluate leads, reduce sales cycles and see reporting on the results of marketing efforts.

Modern micro–level web analytics allows Pardot capture all important research activity, both on the site and outside of it, and helps you determine which of your visitors are most likely to move into the category of buyers. Pardot offers affordable prices for the market of small and medium businesses.


4. Autopilot

Autopilot – a new tool of marketing automation, customer–oriented path. You can easily build a lifecycle marketing campaign using drag and drop. It also supports e–mail and SMS and offers a number of guidelines to get started. Using great vizualisation helps to create the lead journey along a marketing workflow the from it's start to the end.

It is useful if you want to get a visual interface for the development of the campaign.



5. Eloqua

Eloqua offers a comprehensive suite of marketing automation tools from campaign management to lead management, targeting, segmentation, and more. Launch campaigns in days, rather than weeks, to support sales initiatives, events, renewals, and a variety of other activities. The Eloqua platform is intuitive and easy to use with a strong community of users and partners that can help you to deliver significant business benefits with relative ease.


6. Intercom

Intercom, the single platform for every customer interaction, helps to watch how your customers interact online and communicate with them if there are problems. Intercom allows you to analyze customer behavior on the site and communicate with them directly or through automated campaigns.

You can guide new users or optimize customer service through "conversations." Considering the fact how important customer service today, finding the right tools to maintain customer success is a worthwhile investment.

It is useful if you want to start a conversation for customer support and automate the sending of letters to e-mail from a single platform.



7. Spotmore

Spotmore on solution from finnish company based in Turku. It helps determine your customers' interests, reheat them ready for sale and automate communications, marketing and sales needs.

Arvostele tämä artikkeli:
Markkinoinnin automaatio myynnin tukena
10 vinkkiä sähköpostimarkkinointiin

Related Posts

Kommentit

 
Ei kommentteja
Vieras
12.12.2017